Sosyal Medya Pazarlama


           Günümüzün erişim noktasını kullanmaya yönelik çok hız bir şekilde ilerlemesini sağlayan ve birçok insanın da kullandığı sanal platforma sosyal medya denmektedir. Yoğun bir katılımcı sayesinde gerek ticaret gerek ise ürün tanıtımı hakkında güzel bir şans sunan platform alışveriş olanakları içinde geliştirilmiştir. Firmalar ürünlerini hızlı ve kolay bir şekilde insanlara tanıtarak satış yapmaktadır. Günümüz teknolojisi sayesinde birçok insan sosyal medya da gördüğü ürünleri almakla beraber hızlı sipariş seçeneği ile de piyasada ürün satış oranlarını yükseltmektedir. Sosyal medya pazarlaması da kullanılan reklamlar ve tanıtımlar son günlerde en hızlı gelişen dijital pazarı konumu haline gelmiştir. Bilindik markaların yanı sıra kişisel satışlarında önünü açarak bireysel kazanç noktasında da oldukça başaralı bir sanal platformdur. Müşteri edineme ve daha çok kitleye ulaşmak isteyen firmalar sosyal medyada tanıtım ve satışlarını arttırmıştır. Sosyal medyada pazarlama yapmak için bilinmesi gereken unsurlar vardır. Örnek verilmesi gerekirse ürünü anlatan başarılı içerik ve görseller kullanmak, fiyat konusunda indirim yapmak ve en önemlisi de hızlı hizmet edebilecek bir kargo şirketi ile çalışmaktır. Sosyal medya arama motorları için kritik önem taşımaktadır. Tüm dijital pazarlama alanlarında olduğu gibi sosyal medya içinde geçerli olan pazarlama stratejilerini iyi bilme ve uygulamak gerekir. Birbirinden bağımsız olarak çalışan sanal pazarlamalarda verimlilik düşebilir. Yani birden fazla sosyal medya hesaplarında aynı ürünü başka fiyatlarda satmak gibi örnek verilebilir. Alıcıların sosyal medyaya ilgi göstermesinin en önemli sebebi ise işletme veya marka ile etkileşimde bulunabilmesidir. Sosyal medyanın sunduğu ortam diğer pazarlama faaliyetlerine göre daha güçlü iletişimin yanında saydamlık sunmasıdır. İşletme ve satıcı ile birinci ağızdan iletişim kurması tüketicinin sosyal medyada alışveriş yapmasını sağlamaktadır. Böylece tüketici almak istediği ürün hakkında satıcıdan bilgi alarak karar verme şansına sahip olurken birde şikayet bildirme gibi görüş ve önerilerini sunma şansı bulmaktadır. Marka açısından düşünmek gerekirse alınan talep ve görüşler üzerinden değişimlere giderek, müşteri memnuniyetini arttırmak gibi önemli bir şans yakalamış oluyor.

 KARAR ANINDA ETKİLERİ

Dünya sıralamasına göre önemli firmalar %84 oranında sosyal medyayı kullandıkları görülmektedir. Satın alma konusunda gerek görsel içerikler gerekse SEO uyumlu yazılar sayesinde önemli etkiler sağlamaktadır. Sosyal medya pazarlaması markalara pazarlama iletişimi konusunda önemli fırsatlar sağlayarak ürün ve markanın tanıtımı, reklamlar, kampanyalar gibi birçok çalışmaları direk kitleye sunabilmektedir. Satış sonrasında tüketici yorumunu alarak yaptığı işin kalitesini değerlendirmektedir. Herhangi bir sorunda hızlı ve kolay çözümler sunan sosyal medyada pazarlama ekonomik anlamda gerek alıcıya gerek ise satıcıya katkılar sağlamaktadır. Sosyal erişim platformlarının yeni mecra ve dinamik ortamlar olması markaların müşteri potansiyelini yükselterek, beklentilerini daha iyi anlama şansı sunmaktadır. İnsanların markaya yakınlaşarak ve kurulan etkileşim devam ederse markalar sadece ürünlerini tanıtmakla kalmaz rakip firmaların olumsuz yorumlarını müşterilerin yorumlarını kullanarak kendini savunma şansı olmaktadır.  Sonuç olarak sosyal medyada pazarlama marka açısından çok büyük büyümelere sebep olabilir. Bilinçli yapılan satışlar sayesinde müşteri potansiyelini arttırarak firması adına büyüme sağlayabilir. Üstelik sosyal medya da aldığı güzel yorumlar sayesinde firmasının web sitesine olan ilgiyi arttırmış olur. Uygun maliyeye satılan ürünler ile müşteri ile sağlam bir şekilde ilgilenilmesi sonucunda devamlılık sağlayan kazançlar elde etmiş olur.

           Sosyal medya sayesinde küçük işletme sahiplerinin firmalarını büyütme olanağı da bulmaktadır. Kullandığınız reklamlar sayesinde büyük miktarlarda kazanç elde edilebilir ve hızlı bir şekilde birçok insanın firmayı tanıması sağlanabilir.

 

İndirim, duyuru ve kampanyalardan haberdar ol.