Yaşadığım dönem içerisinde gerek ticari gerekse bilgi edinme anlamında kullanılan sanal platform adı verilen sitelerdir. Günümüzün birçok kurum ve kuruluşları, pazarlama ve yaptığı branşı tanıtmak adına kendi firmasına ait web sitesi bulunmaktadır. Bu web siteleri dönemsel faaliyetlerin tanıtıldığı, firma hakkında bilgi verildiği ve amaç doğrultusunda birçok tanıtım amaçlı için kullanılmaktadır. Toplum olarak hızla yayılan bilişim ve erişim teknolojisi sayesinde alışveriş, tanıtım, ve pazarlama gibi ticari ilişkilerin İNTERNET ortamına girmesi firmaların bu sitelere olan ihtiyacını da arttırmıştır. Sitelerin amacı ise kurumsal veya bireysel firmaların alanlarında yaptığı çalışmaları, ürün tanıtımı veya bulunduğu sektördeki konumunu belli etmektedir. Birçok firma gerek bulunduğu bölge gerekse uluslararası platformda tanınmak ve kazancını arttırmak amacı erişim ağını kullanmaktadır. Firmanın markalaşması ve ticari olanaklarını arttırması için kurumsal bir web sitesine ihtiyacı vardır. Yeni müşteri kazanma, piyasa isminin sık duyulması ve teknolojik çalışmalarını tüketiciye daha rahat sunması açısından web siteleri büyük önem taşımaktadır.  İyi tasarlanmış web sitesi sayesinde küçük işletmelerin ekonomi anlamında gelişmesi ve rekabet ortamına girebilmesi açısından gerekli olan web siteleri günümüzün ticaret sektöründe olmazsa olmazlarına dahi edilmiştir.

İYİ BİR WEB SİTESİ NASIL OLMALI

           Kurumsal web sitelerinin ihtiyaca cevap verebilmesi açısından bir takım önemli ayrıntılar bulunmaktadır. Sitenin amacına uygun bir şekilde hizmet verebilmesi ve firma açısından değer kazandırabilmesi için ilk olarak dikkat edilmesi gereken nokta sosyal medya yani birçok insanın erişim sağladığı günümüzün ise yaygın olarak kullanıldığı sanal platformdur. Müşteri bazında hizmet veren firmalar farklı kanalları kullanarak bireylerle iletişime geçerler. Bu kanalların en önemlisi de sosyal medyadır. Böylece yeni kimliklere ulaşma şansınız artmakta ve firmanızın tanıtılması gibi önemli etkenler sağlamaktadır. Sosyal medyada kullandığınız tasarım ve entegreler sayesinde birçok hedef kitlenizin sayfaya olan ilgisini arttırmaktadır. Şuanda ziyaretçi konumunda olan birçok kişi ilerleyen dönemlerde firmaya müşteri olarak geri dönmektedir. Diğer önemli husus ise web sitenizde olması gereken yorum bölümüdür. Şirketiniz ve kurumsal firmanız hakkında kişilerin ne düşündüğünü bilinmesi firma açısından önemlidir. Bilimsel araştırmalara göze tüketicilerin % 80’ni online yorumlar üzerinden alışveriş yapmaktadır. Yorumların ne kadar pozitif olduğuna bağlı olarak size duyulan güvenin ve ilginin boyutunu belirlemektedir.  İyi bir kurumsal web sitesinde insanların firma ile iletişime geçeceği bir alanın bulunması ve gelen yorumların önemsenmesi firmanın büyümesinde etkili olacaktır.

           Önemli olarak adlandırması gereken diğer madde ise görsel içeriklerdir. Web sitelerinde kesinlikle müşteri için son derece önemli olan resimsel anlatımlardır. Birçok tüketici hayatın her alanında olduğu gibi web sitelerinde de gördüğü resimlere bağlı olarak karar vermektedir. İnteraktif deneyim sağlayan ve iyi tasarlanmış sitelerde imajları açısından çalıştığı alanla ilgi görsel içeriklere ve hatta tanıtım videolarına sitede yer ayırmalıdır. Kullanılan görsellerin müşteri üzerindeki etkisini düşünerek uygun potansiyele sahip bir kullanım alanı web site içeriklerine eklenmelidir. Firmayı bir adım öne çıkartacak ve kariyerinizi artıracak olan bilgi güncelleme noktasının önemidir. Birçok insan en yeni teknolojiye ulaşmak için erişim ağında da sürekli kendini güncellemektedir. Bu sebeple iyi bir kurumsal web sitesinin belli aralıklarla güncellenmesi ve yeni tasarımlara da önem verilmesi gerekmektedir. Ek olarak sitenin kolay kullanıma sahip olması ve içeriği bakımından basit bir donanıma sahip olması da daha çok kişi tarafından erişim sağlanacağı bilinmesi gerekmektedir.Güncellenen web sitelerinin de arama motorlarında daha üst listede görünmesini sağlar.

         Kurumsal bir firmanın web sitesini kişileştirmesi müşterinin firma ile kolay iletişime geçmesini sağlamaktadır. Sitede mutlaka kuruma ait mail veya iletişim numarasının da bulunması gerekmektedir. İnsanların siteye olan güveni artması konusunda önemli bir faktördür.