Etkili ve kolay kullanılmasını sağlayan web siteleri tasarlamak için konuya hakim olunmalıdır. Web sitesi içerik bakımından zengin ve bir o kadarda sade bir yapıya sahip olmalıdır. Web sitesinin ziyaretçi olarak kolay algılanması ve mesajın iyi iletilmesi için metinlerin kısa ve resimlerin ise odak noktasına göre sunulması gerekir. Bilimsel araştırmalara göre internet kullanıcıları her geçen gün görsel açıdan zengin, konuya odaklı ve sade tasarlanmış web sitelerini daha ilgi çekici bulmaktadır. Yani bir pazarlama sitesi için konuşmak gerekirse satacağınız ürünün özelliklerini yazarken özgün metinler kullanılması daha ilgi çekici olmaktadır. Ayrıca web siteniz içeriği bakımından rahat gezinebilir, bloklar halinde tasarlanmış ve yönlendirme kutucuklarından oluşması da bir avantajdır. Web sitesinin hızlı yüklenmesi ise en önem verilmesi gereken konulardan biridir. Yavaş açılan bir siteyi beklemek günlük hayattaki insanların en son yapacağı şeydir. Sayfa geçişlerinde hızlı ve iyi bir performans göstermesi de kullanıcıların önem verdiği diğer unsurdur. Arama sorgusundaki soruya cevap veren ilk metni sitenizin tam girişinde tutmanız memnuniyet ve talep oranı artması açısından kaliteyi yükseltecektir. Son zamanlarda oldukça sık duyulan minimalist eğilimin tasarımcılar için oldukça önemli olduğunu ve şunu da söylemek gerekirse tasarımda sadelik konusunun da unutulmaması gerekmektedir.

   GÖRSEL TASARIM

         Etkili bir web sitesi için amacına doğrudan katkısı olmayan tüm unsurlardan uzak durmak gerekir ve web sitesi sadece temel işlevlere hizmet etmelidir. Kalabalık bir görünüm yerine sade anlatımlı resim ve blokların önemini bir kez daha hatırlatmak gerekir. Kullanıcılar genel olarak bilgi odaklı ziyaretler için web sitelerine girmektedir. Bu faktörü göz önüne alarak tasarlayacağınız web sitesinin giriş bölümündeki yazı ile kullanıcının tüm dikkatini çekilmesi gerekirmektedir. Bir web sitesini tasarlamaya başlamadan önce ilk olarak yapılması gereken madde hangi amaç doğrultusunda hizmet vereceğini belirlemek yani ana mesajı tespit edip tasarımı ona göre şekillendirmek çok önemlidir. Tasarımı yaparken kullanacağınız bütün objeler ana mesaj üzerinden olmalıdır. Ürün satışları için konuşmak gerekirse bilgi ve görüntüleri kolayca bulanabilmesi ve ürünü dakikalarca aramak zorunda kalması önlenmelidir. Dikkat dağıtan unsurlardan uzak durulmalıdır. Reklam ve gereksiz görseller ile ana ekran kaplanmamalı ve bilgiler net bir şekilde görünmelidir. Yani web sitesi amaç dışındaki her şeyden arındırılmalıdır. 80-20 kuralı diye adlandırdığımız kullanıcıların %80 i web sitenizin %20 sini kullanacaktır. Diğer önemli husus ise seçenek sayısını azaltmak olacaktır. Sitenizdeki seçeneklerin ne kadar az olması önemli bilgilere de o kadar kolay ulaşım sağlamaktadır. Sadece rehberlik için az sayıda seçenek kullanmakta yarar var. Sayfa sayını azaltarak seçeneklerden kurtulabilirsiniz. Aksi takdirde kullanıcı için gereksiz zaman kaybı olabilir.

  RENK UYUMU

        Kolay kullanım açısından önemli bir konu olan renk düzeni ve mizan yazılarıdır. Minimal tasarımlarda ögelerin vurgulanması ve teknik tasarım boyutu önemlidir. Göze çok büyük gelen görsellerden uzak durulmalı ve tutarlı renkler kullanılmalıdır. Koyu ve çok açık renkler kullanıcılar tarafından az tercih edilmesinin yanı sıra sitenin anlamını da kaybetmesine de sebep olacaktır. Sonuç olarak kolay kullanılabilen bir web sitesi için tasarım özelliklerinin ve metin içeriklerinin önemi vurgulanmak gerekir. Konu öz ve şekiller ile anlatılması gerektiğini ve ekran biçimine uygun olması gerektiğini de söylemekte fayda var. Önemli olan bir madde daha, eğer uluslararası bir platform da hizmet veriyorsanız web siteniz diğer dillere rahatlıkla çevrilmelidir. Bu konuda kurulum aşamasında arama motorlarından yardım alabilirsiniz. Metin içeriklerindeki cümlelerin kısa olması doğru bir çevri için önemlidir. Bu konuya da dikkat etmek gerekir.